Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

ADSL Sorunları ve Çözümleri

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
Yazar Mesaj
HaneM
AnkaraLı AdmiN
AnkaraLı AdmiN
HaneM

Erkek
Yaş : 29 Kayıt tarihi : 09/05/08 Mesaj Sayısı : 545 Nerden : ANKARA İş/Hobiler : Pc,FuTBoL
Rep Sistemi
Aktiflik:
ADSL Sorunları ve Çözümleri Img_left500/500ADSL Sorunları ve Çözümleri Empty_bar_bleue  (500/500)
Başarı Puanı:
ADSL Sorunları ve Çözümleri Left_bar_bleue500/500ADSL Sorunları ve Çözümleri Empty_bar_bleue  (500/500)
Güçlülük:
ADSL Sorunları ve Çözümleri Img_left500/500ADSL Sorunları ve Çözümleri Empty_bar_bleue  (500/500)

MesajKonu: ADSL Sorunları ve Çözümleri   ADSL Sorunları ve Çözümleri Icon_minitimePaz Mayıs 11, 2008 4:19 pm

1 . Adsl Link ışığı sabit olarak yanmıyorsa

* Adsl Hattınız açılmamış olabilir.

* Telefon hattınızın açık olduğuna ve parazit olup olmadığını kontrol edin.

* Telefon ve Adsl bağlantı kablolarının doğru şekilde bağlanıp bağlanmadığını kontrol edin.

* Modeminizi ve Bilgisayarınızı birkaç kez kapatıp açın.

* 444 03 75 numaralı Adsl Teknik Desteğini arayarak.Sorununuzu açık birşekilde anlatın.

* Adsl Teknik Destek hattından hattınızın kontrol edilmesi talebinde bulunabilirsiniz.Gönderecekleri elemanlarla apartman girişine kadar olan bağlantı kablolarınız kontrol edilerek bir sorun olup olmadığı size bildirilir.Ayrıca apartman içinde tesisat problemlerinide görebilirler.





2 . Adsl Bağlantı sorunları ( Genel )

a ) Bağlantım çok yavaş
b ) Download hızım çok yavaş
c ) Internet Bağlantım devamlı olarak kesiliyor
d ) Hiçbir program çalışmadığında veya işlem yapmadığım zamanda bile sağ alt köşede bulunan bilgisayar ikonu devamlı olarak yanıp sönüyor.
e ) Bazı sayfaları görüntüleyemiyorum



a ) Bir port scanner programı bulup Port kontrolü yapıyorsunuz. Scan sonucunda tehlikeli servisler olarak bilinen ve değişik türde saldırılara maruz kalan özellikle 21, 23, 135, 137, 138, 139, 445 portlar açık ise Dökümanlar bölümünden Adsl Windows ve Port Güvenlik yazılarını okuyup uyguluyorsunuz.
Eğer değişik bir port Açık ise Download bölümünden [ Active Ports ] programını yükleyip Program Kurulumları bölümünden kurulumunu ve kullanımını ögrendikten sonra portlarınızı incelemeye alıyorsunuz.Internetten bilgisayarınıza gelen bağlantıları kontrol edin ve bu bağlantıların hangi porttan geldiğini inceledikten sonra www.google.com a girerek o portu hangi program, virus veya trojan kullanıyor kapatmak ve güvenliğini sağlamak için neler yapabilirim diye araştırma yapabilirsiniz.
Paylaşım programı kullanan, crack veya adult sitelere giren arkadaşlar bilgisayarlarında internet bağlantılarını her zaman kontrol etmelidirler. Bu tür programları ve siteleri kullanan kişiler bilgisayarlarına hertürlü Virus, trojan, backdoor gibi birçok zararlı yazılımı bilmeden yükleyebiliyorlar.Bu yazılımlar bilgisayarınızda port açarak kullandığınız bağlantıyı sömürebiliyor ve sisteminize zarar veriyor.

b ) Download hızı yavaş olan kullanıcılar öncelikle www.download.com gibi yükleme yapabileceğiniz bir siteye girin( Türkçe download siteside olabilir ). Download boyutu yüksek bir kaç dosya bulun ve yüklemeye başlayın ( Yüklemeyi yarıda kesebilirsiniz ). Bu yükleme testinde bakmanız gereken şey download hızınızın belli bir ölçüde durması Örnek: benim download hızım 26 - 27 de sabitleniyor fakat bu hız bazı download sitelerinde 13-14 olabilir.Bu sebeple Birkaç download sitesinde ayrı ayrı test yapın.
Download hızınız normal fakat Websitelerini yavaş açıyorsanız. Kullandğınız firewall veya Anti-Virus programı webden gelen herşeyi kontrol ettiği için normal olarak belirli bir yavaşlama olur.Ant-Virus ve Firewall programlarını kapadınız ama sayfalar yine yavaş açılıyorsa diğer sayfalarda denemeler yapmanız gerekebilir.Diğer sayfaların açılma hızını karşılaştırmalısınız.

c ) İnternet bağlantınız devamlı olarak kesiliyorsa hattınızda parazit olabilir, bağlantı kablolarınızda temassızlık kopukluk, yukarıda anlattığım sorunlardan bazıları, elektrik voltaj yüksekliği veya düşmesi, telefon ana kablolarında veya modeminizde bir sorun olabilir.Bunları kontrol ederek sorununuzu çözmeye çalışın.

d ) Hiçbir program çalışmadığında veya işlem yapmadığım zamanda bile sağ alt köşede bulunan bilgisayar ikonu devamlı olarak yanıp sönüyorsa.Yukarıda anlattığım sebeplerden kaynaklanan bir sorun olabilir.Active Ports programını kullanarak internetten bilgisayarınıza bilgisayarınızdan internete bağlı olan programları ve bağlantıları kontrol ederek önleminizi alın.

e ) Girmeye çalıştığınız Web sayfasında bir problem olabilir. Diğer siteleri açmayı deneyin yinede sorun devam ediyorsa DNS numaralarını değiştirerek tekrar deneyin. Ayrıca yaptğınız tüm ayarları tekrardan gözden geçirin.
En son olarak ( Tüm sorunlarınız için geçerlidir ) 444 03 75 numaralı Adsl Teknik Destek hattını arayarak sorununuzu açık bir şekilde anlatın ve çözüm bulmalarını bekleyin.

Önemli Not : Yukarıda yazdğım sorunların ve çözümlerin hepsi birbirini ilgilendirir. Bu nedenle herhangi bir sorunu diğer çözümle birleştirip yaşadığınız bağlantı sorununun nerede olduğunu görebilirsiniz.




3 . İnternetteki paylaşım programlarını ve internetten oynanan bazı oyunlar için sabit Ip adresi alıp bazı portlarımı açmam gerekiyormuş bu konuda ne yapabilirim ?


* Dökümanlar bölümünden [ Sabit Ip Almak ] ve [ Adsl de Port Açmak ] yazılarını inceleyebilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.frmkral.hareketforum.net

ADSL Sorunları ve Çözümleri

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Bilgisayar :: Network ve internet -